Осим поста, Рамазан карактерише унапређење односа човека према Богу, али и унапређења односа између људи. Током Рамазана посебно је похвално лепо понашање и доброчинство према сиромашнима, старима, деци и женама.
Ми знамо да је жена стожер породице и да је она та и која припрема храну и припрема кућу за Рамазан и организује сва та породична дешавања, заједничке ифтаре и дружења и самим тим доста често се да деесити да она велики део Рамазана проводи у кухињи. На тај начин се губи здравствени аспект поста, јер ми се кроз ту разноврсну исхрану коју себи пружамо током Рамазана, у периоду од ифтара до сехура, заправо трудимо да надокнадимо нешто што не би требало, јер је пост својеврсна дијета.
Препорука је да део обавеза које жена обавља поделе други чланови породице, како би се она могла одморити и посветити својој духовној и моралној изградњи.
Један дио Рамазана жена није у могућности да пости, а неке од жена и цијели Рамазан, уколико су у периоду после порода, ако су труднице или доиље. Тада се жена осјећа ускраћено, јер не учествује на прави начин у рамазанским активностима. Међутим, све се то да бар донекле надокнадити неким повећаним ибадетом, учењем Кур’ана, слушањем Кур’ана, зикром, односно спомињањем Алаха џелешануху (узвишеног, прим. превод). Дакле, широк је спектар тих дјела која ми као жене можемо чинити иако не постимо, и на тај начин ћемо себи приуштити тај прави осјећај Рамазана и његове пуне бенефите – објашњава.
Положај жене у исламу се разликује од улоге коју јој намеће традиција ових простора.
Она додаје да је Рамазан идеална прилика да свака особа пропита своје понашање и говор, али и побољша свој однос према женским члановима породице, како би из светог месеца Рамазана изашли као бољи људи.